Jim werkt sinds 2024 als online marketeer bij Van Vliet Autogroep. En nu al hoort hij bij de oude garde. Dat is een van de voordelen van werken bij een groeiend bedrijf. Welke voordelen ervaart hij nog meer als liefhebber van sparren en sportieve auto’s?
Hoe komt het dat jij nu al bij de oude garde hoort?
Sinds ik hier werk, heeft ons team er al drie collega’s bijgekregen. Een stagiair, een social content marketeer en een digital marketeer. En ook al heeft iedereen zijn eigen taken: we overleggen veel en hebben hetzelfde doel. We doen het echt samen. Dat ervaar ik sinds dag één. Er is veel ruimte voor mijn ideeën én ik krijg veel vrijheid om ze uit te werken. Heel leuk!
Welke ideeën heb jij bijvoorbeeld mogen uitwerken?
Ideeën voor blogs, nieuwsberichten en deze Werken bij-website. Ook heb ik ons YouTube-kanaal helemaal opgeschoond en opnieuw ingericht. Op video laat ik verkoopadviseurs vertellen waar onze nieuwste auto’s toe in staat zijn. Ik schrijf de scripts, ben regisseur en monteer de filmpjes. In twee maanden is ons bezoekersaantal met 990 procent gestegen.
Wow, dat klinkt als een drukke en gevarieerde functie!
Nou en of. Er komt veel op ons af. Fusies, naamswijzigingen, nieuwe merken. Dan is het soms een uitdaging om prioriteiten te stellen. Het helpt dat we altijd werken vanuit een strategie. En dat we veel sparren over onze aanpak. Sommige collega’s noemen onze afdeling een kippenhok, haha! Ik vind dat reuze meevallen. Kunnen sparren is juist superfijn.
Welke voordelen zie jij naast sparren en vrijheid nog meer?
Nou, ik moet zeggen dat ik hier als autoliefhebber goed op mijn plek zit. Omringd zijn door mooie auto’s vind ik geweldig. En het mooiste van alles: ik mag er ook in rijden. Stel, ik moet naar een andere vestiging voor een filmopname. Dan mag ik een demo-auto pakken!
Tot slot: hoe is het contact met je collega’s buiten het team?
Heel goed! Op elke dinsdag bestellen we broodjes met HR en Verkoop. Vaste prik en heel gezellig. Wat ik ook nooit zal vergeten, is het Zomerspektakel van 2024 in Alphen aan den Rijn, dat wij sponsorden. Ik werkte net bij Van Vliet Autogroep en mocht meedoen aan de Obstacle Run. Rende ik opeens samen met onze Kia-directeur door de modder!